Blogger Backgrounds

My Birthday

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

SIGN PLEASE..NANTI I JEJAK Uoolllsss..OK???

Friday, December 23, 2011

Nak Kurus???? Minum Air Banyak-Banyak...!!!!!!!

Salam semua...
Teruja tak baca tajuk kat atas???
Ade sape-sape tak yang nak kurus??? Sila angkat tangan macam saya..hihi...
Sebelum ni mesti korang pernah dengar atau terbaca artikel tenteng minum air pun boleh kurus??? Boleh ke macam tu??
Meh sini aku share ape yang aku baca tadi....

Kuruskan?????
-Ada kajian yang mengatakan minum banyak air dapat meningkatkan metabolisma badan sebanyak 30%...(hebat kan?????????????)
-Untuk merangsang lagi penurunan berat badan,anda digalakkan untuk meminum 8 gelas air sehari..tapi kalau anda mempunyai berat badan yang berlebih-lebihan..anda digalakkan untuk minum lebih daripada 8 gelas sehari...
-Anda juga digalakkan minum lebih dari 8 gelas air sehari jika anda tinggal dikawasan yang beriklim panas & sering melakukan aktiviti bersenam..
-Minum air juga baik untuk kesihatan kulit kita...ia dapat menjadikan kulit kita lebih sihat & 'glowing' gituuu...
-Selain itu otot badan kita juga akan lebih mudah 'bekerja' bila kita melakukan aktiviti senaman secara tak langsung body kita akan lebih 'terbentuk'.

Tips Kalau NAK Kurus dengan cara minum air :
* Mulakan pagi anda dengan segelas air.
*Minum segelas air sebelum waktu makan.
*Lebih baik minum air SUAM dari air SEJUK.
*Tambahkan hirisan lemon atau limau nipis bagi anda yang tidak gemar rasa air kosong.
* Elakkan minum air SEBELUM tidur.
Meminum air adalah cara yang murah dan amat berkesan untuk menurunkan berat badan, tetapi anda perlu lah menambah beberapa diet dan senaman untuk membuat penurunan berat badan anda cepat & berkesan...:)

Good Luck ya!!!!!!!!!!

7 comments:

  1. kembung perut dah minum air banyak ni hehe

    ReplyDelete
  2. klu nak naikan berat badan cane?

    ReplyDelete
  3. selamat sore sahabat..

    sedikit berbagi inspirasi sore...

    "belajar dari filosofi semut:
    sesibuk apapun ia mencoba bertanya tentang kabar saudaranya atau hanya sekedar melempar senyum.
    sebab senyum adalah hiasan terindah dari setiap raut muka seseorang.."

    sudahkah anda tersenyum dengan saudaramu?

    mari berbagi semangat serta senyum terindah kita untuk meyambut sore yang indah ini..^_^
    kami tunggu kunjungannya ya http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  4. Salam kenal....akk tau minum bnyk tu boleh kuruskan bdn. Mslhnya akk ni kerap buang air, mungkin boleh keluar toksid dr situ.
    Jgn minum sebelum tdo tu.....taktau pulak. Biasanya kalau dahaga mlm, sah2 bukak peti ais kan? Susah jg nk disiplinkan diri ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...