Blogger Backgrounds

My Birthday

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

SIGN PLEASE..NANTI I JEJAK Uoolllsss..OK???

Thursday, September 19, 2013

Petua Menghilangkan Sakit Senggugut

Salam semua...

Kebanyakkan wanita mesti pernah merasa kesakitan Senggugut ni...kalau kena mesti sakit tak bangun kan?
baring jer sepanjang hari...Kalau macam aku...terpaksa kena telan Pil Pink a.k.a Penadol Menstrual tu..every month memang itu la peneman aku...memang la tak bagus untuk kesihatan..tapi apa bole buat...huhu...

So aku pun meng'Google' la...dan terjumpa la satu blog ni...dia syorkan untuk buat jamu or air ni untuk mengurangkan or menghilangkan sakit senggugut tu...ni berdasarkan pengalaman blogger tu la..aku belum sempat try lagi..just tulis and simpan dulu dalam blog ni..maybe nanti bila tengah sakit tu aku bole try ye tak?

So ni la caranya yer kawan-kawan...

Halia + Kunyit dihiris nipis..
Rebus bersama gula merah...rebus tu biarla lama sikit supaya keluar semua pati halia + kunyit tu ye..
Lepas tu boleh la diminum sambil berselawat...seeloknya minum masa tengah panas(suam) ..Insha Allah berkesan dan mujarab..kerana halia tu bole buang angin...

Selamat mencuba..;)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...