Blogger Backgrounds

My Birthday

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

SIGN PLEASE..NANTI I JEJAK Uoolllsss..OK???

Monday, January 9, 2017

Pantang larang ketika datang Haid

Hi semua..ok ni ade la serba sedikit pantang larang ketika datang haid or period..Kalau ada lagi pantang pantang tu i will upload later..
  1. Jangan minum air ais, air bergas, dan air kelapa. Semua minuman sejuk tidak boleh diminum kerana boleh menyebabkan darah menjadi beku dan terlekat pada dinding rahim. Selepas 5-10 tahun akan menyebabkan kanser rahim. Minuman bergas separti cola, pepsi dan apa saja yang bergas adalah tidak digalakan sama sekali diminum ketika haid. Malah air kelapa juga tidak boleh diminum disaat sedang datang haid kerana air kelapa bersifat sejuk dan akan menjadikan rahim anda sejuk. 
  2. Jangan memcuci rambut kerana liang kepala sedang terbuka ketika datang haid dan boleh menyebabkan sakit kepala/ kepala masuk angin. Sakit kepala ini boleh dirasa orang muda dan tua. Jika ingin mencuci rambut perlulah menggunakan air panas/suam, dan segera keringkan menggunakan pengering rambut. Anda juga digalakan mandi air panas/suam ketika datang haid. 
  3. Jangan makan timun ketika sedang period kerana getah yang ada pada timun akan menyebabkan darah haid tersisa di dinding rahim. 
  4. Ketika haid tubuh tidak boleh terhantuk, terjatuh, dan terpukul dari benda keras terutama bahagian perut kerana boleh menyebabkan muntah darah, rahim boleh terluka.
  5. Jangan makan panadol/ ubat tahan sakit ketika haid. Anda sepatutnya mengamalkan minum air suam. Seseorang yang mengamal minum air suam akan kurang merasa sakit ketika haid, malah tidak merasa sakit perut lansung. Makan panadol ketika haid menyebabkan anda senang keguguran. 

3 comments:

  1. Assalam..
    TQ Sharing Haidayah...

    ReplyDelete
  2. hai ain datang singgah sini dan follow awak. salam perkenalan :)
    sincerely , farahain zfa

    ReplyDelete
  3. Your Affiliate Money Printing Machine is waiting -

    And making profit with it is as simple as 1---2---3!

    Here is how it all works...

    STEP 1. Tell the system which affiliate products you want to push
    STEP 2. Add some PUSH BUTTON traffic (it takes JUST 2 minutes)
    STEP 3. Watch the affiliate system explode your list and sell your affiliate products all on it's own!

    Are you ready??

    Get the full details here

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...